44. רותם סלע ודב איכנולד האנשים החזקים בידיעות ספרים ובסלע מאיר משנים את שוק הספרים // אודליה גולדמן

למרות המשבר הנוכחי בשוק הספרים, הוצאת “ידיעות ספרים”, שדב איכנולד הוא המנכ”ל והמו”ל שלה, עדיין חזקה מאוד. היא הוצאה עם חשיבה שיווקית אבל גם אחראית לספרים מוערכים, ונחשבת לגורם כלכלי חשוב בשוק. עם או בלי קשר לכיפה על ראשו, איכנולד ייסד בהוצאה את מחלקת ספרי היהדות. התוצאה היא שלא מעט מהספרים שנכתבו בציבור הדתי בשנים האחרונות יצאו דווקא בהוצאה החילונית הזו. ספריהם של סיון רהב־מאיר, הרב שג”ר, הרב חיים נבון וספרי הגות יהודית רבים ממלאים את מדפי ספרי הקודש בלוגו האדום־לבן של ידיעות ספרים, וגם מכניסים את עולם המחשבה היהודית לשוק הכללי בתפוצה רחבה ומפתיעה.

צילום: איציק בירן, יונתן זינדל/פלאש 90

לעומתו, לרותם סלע יש פלח שוק מוגבל, אבל תפקיד חשוב לא פחות בשינויים שמתרחשים בחברה הישראלית. סלע הקים את הוצאת “סלע מאיר”, וביחד עם קרן תקווה גם ייסד את ספריית “שיבולת”, שמשמשת במה להגות ועיון מהצד הימני־שמרני של המפה. בהוצאות נשמעים קולותיהם של ג’ורדן פיטרסון, טוביה טננבאום, גדי טאוב ואחרים, לצד ספרים המבקרים את בג”ץ והתקשורת.

המשפיעים – הכתבות
מסדר הדתל״שים
דרושות נשים
המשפיעים בפרסום
המיינסטרים החדש
כובשי כיפות

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!